به گزارش خودروکار، در ماه آوریل بیش از ۱۸۷هزار دستگاه خودروی سواری نو در فرانسه ثبت پلاک کردند که نشاندهنده رشد این بازار است.
فرانسه سومین بازار بزرگ خودرو در اروپاست و در چهار ماه نخست سالجاری میلادی شاهد رشد ۴/ ۴ درصدی بوده است. گروه خودروسازی پژو سیتروئن بزرگترین خودروساز فرانسه بر موج این رونق سوار شده است و در ماه آوریل رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.
برند پژو با افزایش ۱۲ درصدی موفقترین برند فرانسوی لقب گرفت. آمار فروش برند ارزانقیمت داچیا، زیرمجموعه شرکت خودروسازی رنو نیز ۱۱ درصد افزایش یافت.
هیوندایی و کیا، خودروسازان کره جنوبی هم از این رونق بهرهمند شدند و توانستند بخشی از سهم بازار از دست رفته خود را بار دیگر به دست آورند. شرکتهای تویوتا و نیسان نیز در این مدت رشد بیش از ۲۰درصدی را در بازار فرانسه تجربه کردند. فروش محصولات گروه خودروسازی فیات کرایسلر نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/